Mentorcatechese voor jongeren vanaf 16 jaar. Follow Me Next is eigentijds en interactief. Verdiepende thema’s rond discipelschap, kernwoorden van geloven en moeilijke vragen van jongeren.
FAQ
Je account
Hoe log ik in?
Klik rechtsboven op het poppetje. Er verschijnt een knop ‘inloggen’. Klik op deze knop. Op een nieuwe pagina kan je je e-mailadres en wachtwoord invoeren. Klik dan op ‘Log in’.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Op het inlogscherm staat de tekst ‘Wachtwoord vergeten’. Hier kun je op klikken. Op een nieuwe pagina kun je het e-mailadres invoeren waarmee je toegang hebt tot de methode. Klik daarna op de knop 'Verstuur wachtwoord reset'. Je ontvangt een mail met de knop om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Hoe kan ik een account aanmaken?
Klik rechtsboven op het poppetje. Er verschijnt een knop ‘inloggen’. Klik op deze knop. Op de nieuwe pagina kan je aangeven dat je nieuw bent op het HGJB-Methodeplatform. Klik hiervoor op de knop 'Maak een account aan'. In een nieuw tabblad verschijnt een formulier waar je je gegevens kan invullen. Deze gegevens worden gebruikt om jouw account aan te maken.
Wat kan ik met een account?
Een persoonlijk gebruikersaccount kun je koppelen aan een kerk of organisatie. Vervolgens kun je daarmee toegang krijgen tot de online methoden door een abonnement af te sluiten.
Wat heb ik nodig om een account aan te maken?
Een uniek mailadres. Dit mailadres kan maar een keer gebruikt worden in het HGJB-Methodeplatform. Het mailadres is namelijk de basis van het account. Het is niet mogelijk om meerdere accounts te hebben met een mailadres.
Kan ik mijn account verwijderen?
Als je niet meer betrokken bent, kun je je account beëindigen. Log in op het HGJB-Methodeplatform. Klik op het poppetje rechtsboven en kies voor 'Mijn profiel'. Hier zie je de tekst ‘Mijn account verwijderen’. Klik op deze tekst. In een nieuw tabblad opent een formulier, vul deze in om jouw account te verwijderen.
Mijn naam is verkeerd gespeld, hoe komt dat?
Jouw account is mogelijk aangemaakt door de beheerder van jullie gemeente. Deze heeft daarbij een invoerfout gemaakt. Je kunt via 'Mijn profiel' zelf je naam wijzigen.
Waarom kan ik mijn account niet omzetten naar mijn opvolger in het jeugdwerk?
Je account in het methodeplatform is persoonlijk en niet overdraagbaar. Je opvolger kan zelf een account aanmaken of toegevoegd worden door jullie beheerder. Zelf kun je je account verwijderen.
Programma's en lessen
Hoe stel ik een programma of les samen?
Kies het programma of de les die jij wil samenstellen. Pas als je ingelogd bent, zie je alles van het programma of de les.
Het programma of de les begint met een korte introductie over het thema. Scroll je naar beneden, dan vind je daar alle informatie over dit programma / deze les, zoals achtergrondinformatie en het doel. Klik op de verschillende woorden om de informatie te lezen.
Als je nog verder naar beneden scrollt, dan zie je daar staan 'Programma samenstellen' of 'Les samenstellen'. Via de verschillende stappen kun je jouw programma of les samenstellen. Per stap bieden we verschillende werkvormen aan. Klik op de werkvorm om verder te lezen. Wil je de werkvorm toevoegen aan jouw programma of les? Klik dan op het plusje. In de laatste stap kun je jouw planning downloaden of opslaan.
Waar vind ik de programma's of lessen?
Programma's en lessen kun je vinden door een zoekopdracht in te typen, een thema of categorie te kiezen of door op de homepage een programma te kiezen.
Waar vind ik de downloads bij de programma's of lessen?
De downloads zie je bij het samenstellen van jouw programma of les. In de laatste stap 'Planning downloaden' vind je achter de werkvormen waar een download bij hoort een icoontje. Klik hierop om de bijlagen te downloaden.
Hoe deel ik mijn programma met andere leidinggevenden?
Stel het programma samen en kies vervolgens op ‘Programma downloaden’. Er wordt dan een PDF-bestand gemaakt. Dit bestand kun je delen met andere leidinggevenden.
Ik kan een samengesteld programma opslaan, hoe werkt dat?
Als je een programma hebt samengesteld kun je deze downloaden, maar er ook voor kiezen om deze op te slaan. Deze kun je dan vervolgens als pdf terugvinden in jouw persoonlijke menu onder 'mijn opgeslagen programma's'. Daar kun je deze als pdf downloaden.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om opgeslagen programma's te verwijderen. Deze mogelijkheid wordt op een later moment nog ontwikkeld.
Abonnementen
Hoe kan ik een nieuw abonnement starten?
Alleen beheerders van organisatie kunnen een nieuw abonnement starten. Dit kan bij 'Mijn Organisatie'. Scroll naar onder en klik op de knop 'Abonnement toevoegen'. In een nieuw tabblad opent een formulier. Kies de methode waarop je een abonnement wil afsluiten en vul de overige gegevens in.
Hoe kan ik een abonnement stopzetten?
Alleen beheerders kunnen abonnementen beëindigen. Hiervoor ga je naar 'Mijn organisatie'. Klik op het abonnement dat je wilt stopzetten. Hier zie je de tekst 'Abonnement stopzetten'. Klik op deze tekst. In een nieuw tabblad opent een formulier waarmee je het abonnement kan stopzetten.
Hoe kan ik een nieuwe leidinggevende toevoegen aan een abonnement?
Alleen beheerders kunnen nieuwe gebruikers toevoegen aan een abonnement. Ga naar 'Mijn organisatie'. Kies het abonnement waarop je een leidinggevende wil toevoegen. Klik op de knop 'Persoon toevoegen'. In een nieuw tabblad opent een formulier. Vul hier de gegevens van de leidinggevende in.
Hoe lang duurt het voordat een gebruiker toegevoegd wordt?
Wanneer het formulier verzonden is, wordt er direct een HGJB-account aangemaakt voor deze persoon. Die ontvangt dan binnen vijf minuten een mail met de gegevens om een account aan te maken.
Ik heb iemand toegevoegd aan een abonnement of als beheerder, maar er staat nu een andere naam. Hoe kan dat?
De accounts zijn op basis van mailadres. Als een naam anders weergegeven wordt, dan was er al een HGJB-account op dit mailadres. Deze stond op de naam die je nu ziet. In de meeste gevallen is dit een gezinslid.
Hoe kan ik een leidinggevende verwijderen van een abonnement?
Alleen beheerders kunnen leidinggevenden verwijderen van een abonnement. Ga naar 'Mijn organisatie' en kies het abonnement waarvan je de persoon wilt verwijderen. Klik op het abonnement en klik bij de persoon op 'Persoon verwijderen'. In een nieuw tabblad verschijnt een formulier. Bevestig hier dat je deze persoon wilt verwijderen van het account.
Waar wordt de factuur naar verzonden?
De factuur wordt per e-mail verzonden het factuurmailadres. Dit mailadres vind je bij 'Mijn organisatie'.
Hoe kan ik het factuurmailadres aanpassen?
Alleen beheerders kunnen het factuurmailadres aanpassen. Ga naar 'Mijn organisatie' en klik onder het factuurmailadres op de tekst 'Gegevens wijzigen'. In een nieuw tabblad opent een formulier waarin je het nieuwe mailadres kan doorgeven.
Beheerdersrol
Ik ben beheerder in het platform. Wat kan ik als beheerder zelf regelen?
Je kunt zelf abonnementen starten, abonnementen wijzigen, gebruikers toevoegen aan een abonnement en verwijderen bij een abonnement. Daarnaast kun je beheerders toevoegen en verwijderen en het factuurmailadres van de gemeente wijzigen.
Hoe kan ik een beheerder toevoegen?
Ga naar 'Mijn organisaties' en klik op de knop 'Beheerder toevoegen'. In een nieuw tabblad opent het formulier. Vul hier de gegevens van de nieuwe beheerder in.
Hoe kan ik een beheerder verwijderen?
Ga naar 'Mijn organisatie' en klik op de beheerder die je wilt verwijderen. Klik daarna op de knop 'Verwijderen'. In een nieuw tabblad kun je bevestigen dat je deze persoon wilt verwijderen als beheerder.
Als die knop niet zichtbaar is ben jij de enige beheerder. Voeg dan eerst een nieuwe beheerder toe. Daarna kun je jezelf verwijderen.
Waarom staan er meerdere beheerders?
In sommige organisaties zijn er meerdere personen betrokken bij het jeugdwerk en daardoor is er de mogelijkheid om meerdere beheerders toe te voegen. Deze beheerders hebben allemaal dezelfde rechten en kunnen dus wijzigingen doorvoeren bij de bewuste organisatie.